Home Vijesti Ko i koliko novca troši na medije u Republici Srpskoj

Ko i koliko novca troši na medije u Republici Srpskoj

0

Devet mjeseci nakon što je na zvaničnoj stranici Ministarstva finansija SAD napisano da je „ATV, medij sa sjedištem u Banjaluci, u privatnom vlasništvu kompanije koja je usko povezana s porodicom Milorada Dodika“, „A Media“, firma iza koje stoji ATV, kao i ATV sa institucijama, javnim ustanovama i preduzećima sklopile su ukupno 29 ugovora. Građani su, kroz tendere, promocije i medijska praćenja platili gotovo 600.000 KM.

 

Kada su Sjedinjene Američke Države 5. januara ove godine obznanile da se pod sankcijama našla i vlasti u Republici Srpskoj bliska banjalučka Alternativna televizija, kompletan javni sektor zbio je redove i smišljao tendere. Dok svakodnevno rastu nameti za građane, za ovaj medij kriza ne postoji. Zadatak je pričati lijepo o SNSD načelnicima, gradonačelnicima, direktorima javnih preduzeća i ustanova, a cijena je – 571.736 KM.

Devet mjeseci nakon što je na zvaničnoj stranici Ministarstva finansija SAD napisano da je „ATV, medij sa sjedištem u Banjaluci, u privatnom vlasništvu kompanije koja je usko povezana s porodicom Milorada Dodika te da Dodik iza kulisa lično kontroliše uređivačku politiku, kao i da je ovu televiziju kupio kako bi namjerno i izričito unaprijedio vlastitu agendu, koja uključuje njegove napore da ocrne druge političke ličnosti, popravi svoj javni imidž i unaprijedi svoje lične i političke ciljeve“, „A Media“, firma iza koje stoji ATV, kao i ATV sa institucijama, javnim ustanovama i preduzećima sklopile su ukupno 29 ugovora.

Razdijeljenim stotinama hiljada maraka trebalo bi pridodati i okvirne jednogodišnje sporazume vrijedne desetine hiljada maraka. ATV je tako vrlo brzo pronašao alternativu.

A MEDIA – ALFA I OMEGA

Tek tri i po mjeseca nakon vijesti sa iz SAD prvi je u pomoć pritekao gradonačelnik Zvornika Zoran Stevanović koji je informativne usluge platio i opozicionoj BN televiziji – 42.120 KM i „A mediji“ 35.100 KM sa uračunatim PDV-om.

Da je široke budžetske ruke odavno je poznato i za Luku Petrovića, vršioca dužosti generalnog direktora „Elektroprivrede RS“ i generalnog sekretara SNSD-a. „A media“ je angažovao za „usluge neposrednog marketinga“ – 64.350 KM.

Za „našu stvar“ založio se i gradonačelnik Prijedora Slobodan Javor. U decembru prošle godine Milorad Dodik na uho mu je pjevao „Ne može nam niko ništa“, onda je s proljeća ove godine Javor spremio direktni ugovor s procjenom do zakonskog maksimuma – 7.020 KM sa PDV-om. O njemu će lijepo, u okviru promocije, pisati „Faktor magazin“, sedmičnik kojeg izdaje „A Media“.

Da još pred Dodikom svoj nekadašnji opozicioni obraz pere gradonačelnik Doboja Boris Jerinić dokaz su sporni milionski tenderi. Dok njih ne dovede do kraja, promociju i praćenje vlastitih aktivnosti platiće 117.000 KM. U pomoć je priskočio i gradonačelnik Trebinja Mirko Ćurić ugovorom za promociju vrijednim 14.976 KM, a potom i uprava Hidroelektrana na Trebišnjici – 23.400 KM.

Povjerenje koje mu je poklonio Milorad Dodik, nakon što je bio prebolan zdravstveni razlog ostavke bivšeg direktora „Puteva RS“ Nenada Nešića, mora da opravda i vršilac dužnosti ove funkcije Davor Kostrešević. Za snimanje puteva, čiju izgradnju finansiraju građani, zasluge će pripisati sebi, a 99.918 KM prebaciti na račun „A media“.

Fotelju valja zadržati i v.d. direktoru „Autoputeva RS“ Slobodanu Stanareviću. Medijsko predstavljanje asfaltiranih dionica, po ugovoru od 5. oktobra, iz budžeta će platiti 70.200 KM.

ALTERNATIVNA TELEVIZIJA – SIGURNO I UGLAVNOM DIREKTNO

Alternativna televizija bazirala se na nešto niže iznose. Od 21 ugovora, 19 je dobila direktno.

Republička uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove plaćala je čestitke i promocije, 1.006 i 7.020 KM. Opštine Sokolac, Vukosavlje, Pale, Rogatica, Foča, Srbac i Grad Istočno Sarajevo promovisanje su procijenili do zakonskog maksimuma za dodjelu direktnih ugovora. Ukupno su ATV-u namijenile 56.160 KM.

Početkom godine Opština Laktaši, danas već grad, za medijsko predstavljanje u programu ATV-a dala je 12.987 KM i to na osnovu samo jedne pristigle ponude. Isti primjer slijedio je i Grad Derventa – 14.999 KM, a onda je iznos za ATV „podebljao“ i gradonačelnik Prijedora Slobodan Javor – 49.996 KM.

Razvojna agencija RS slala je čestitke (1.111 KM), Sportski centar „Borik“ platio je TV prenos izbora sportiste godine 1.989 KM, dok je najava događaja emotovana je po posebnom direktnom ugovoru vrijednom 351 KM.

U budžetske donatore upisali su se ministar za evropske integracije i međunarodnu saradnju RS Zlatan Klokić direktnim sporazumom od 3.510 KM, Rudnik i Termoelektrana Ugljevik – 760,  Agencija za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF) – 1.638 KM, Univerzitet u Banjaluci – 4.984 KM…

Zaposleni u rogatičkom Šumskom gazdinstvu Sjemeć prepoznali su kreativnost u programu ATV-a pa su reportažu platili 4.680 KM. Dopalo im se, uslijedio je i ugovor za „medijsko praćenje“ – 2.340 KM.

ZA POTREBE PORODICE DODIK

Za potrebe porodice Dodik, vlasnik imperije „Integral inženjering“ Slobodan Stanković, odnedavno na crnoj listi SAD, krajem 2017. kupio je Alternativnu televiziju. Za 56 odsto udjela dao je oko četiri miliona KM. Prvo je uplatio avans od oko pola miliona KM, a u posljednjoj nedjelji decembra 2017. i ostatak od četiri miliona maraka. U međuvremenu, Igor Dodik, sin Milorada Dodika, još aktuelnog člana Predsjedništva BiH, kao predstavnik kapitala „Integrala“, pojavljivao se na sastancima sa novinarima.

U martu 2019, prema pisanju „Capitala“, “Grand trade” presuđenog kriminalca Mile Radišića postao je vlasnik 24 odsto, dok je većinski vlasnik sa 51 odsto učešća „Integra inženjering“ u vlasništvu Slavice Stanković, Slobodanove supruge. Nešto udjela imala je i firma „K-2“, koju je u maju prošle godine kupio, ni manje ni više, nego „Prointer“, koji u svojim redovima, a po priznanju oca Milorada, ima najpoznatijeg saradnika – Igora Dodika.

„Prointer“ je prethodno kupio od „Integre“ i „Grand tradea“ većinski udio i tako u potpunosti preuzeo Alternativnu televiziju.  U januaru ove godine Alternativna televizija ponovo je promijenila vlasnika, te se u sudskom registru kao osnivač i „Prointerova“ sestrinska firma „Infinity media“.

S druge strane, ATV je osnivač firme „A media“, u čijem okviru posluje prorežimski list „Faktor magazin“.

Nadalje, Alternativna televizija 2019. kupila je radio „Igokeu“, koji je bio u vlasništvu Gorice Dodik, kćerke Milorada Dodika i Košarkaškog kluba „Igokea“. Radio je prethodno nosio i ime „Agape“, kao i restoran koji je u Goričinom vlasništvu.

„A radio“ iz Laktaša tada je preseljen u Banjaluku i smješten je u zgradi ATV-a. Funkciju direktora od Ivane Dodik, supruge Dodikovog sina Igora, preuzeo je – Drahmi Miskin.

(Zurnal.info Foto: Ilustracija/CH)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here